alldeles för mycket luft i ett för litet rum skulle få vem som helst att bli som du.


Den sjätte dagen i oktober ett antal år från och med nu,
"FLICKA NR 2925" med vikt i gram: tvåtusensjuttiosju.
Den senaste dagen att fira var en sextonårsdag,
jag har lärt mig att vara stark men är fortfarande så jävla svag.
Har en sne käke och ojämna ögon med olika färg,
dålig självkänsla är ett troll som sover inne i min ryggmärg.
I skolan fick jag lära mig livsvillkor,
som att stiliga leenden bär tjusiga skor.
Hjärtat växer och ekar mellan mina revben,
killarna på dagis växer och får tydligare käkben.
Efter sommaren blir jag sjutton jordsnurr,
men innan dess ska jag älska och somna till humlesurr.

Tiden går alldeles för fort,
tror inte jag är menad till att bli något jättestort.



Vad vill ni göra innan ni dör?




Trackback
RSS 2.0