lite vassa kanter om man stryker över försiktigt

sen 15 delat livet i faser.
orka till 18. du kommer ha löst det till 20. vid 23 är du ok.
tänk om du inte är ok vid 25? 
snart 25. 
fanns ett jag innan och ett jag efter
kommer aldrig bli som innan men det kommer flera efter
allt förändras.
alltid i ett konstant efter. minns knappt hur det var innan. 
 
definition sårbar
- som kan skadas eller dö
vad är skillnaden mellan sårbar och trasig
föregår den ena den andra
är det garanterat att en kommer efter en annan
att visa sårbarhet är väl att öppna 
men något som är trasigt är ju också öppet
eller itu. eller splittrat. kanske tom lagat? 
lite vassa kanter om man stryker över försiktigt
ny tinderbio eller
ärlighet varar väl ändå längst, typ
 
 
före ett lagat fanns ett trasigt
kommer aldrig bli som innan 
men om du stryker över försiktigt 
kanske det vassa knappt känns
varningsskylt flisor
flisa. sticka. speta. spåge.
skratta bort
 
platt men ändå framtung, någon slags tyngd i hjärtat 
ibland ger den nästan extra fart framåt, oftast tvärtom. 
tunga ben, syresättning som brister
andas in med kraft 
pondus
ibland osäker på egna ärligheten
fake it til you make it
nu 25
grattis på födelsedagen

Visa mig en dröm

Viska i mitt öra:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0